Strona główna
Dzisiaj jest: 15 grudnia 2018
Imieniny: Celiny, Ireneusza, Niny
Dodaj do ulubionych Kontakt Książka teleadresowa Mapa serwisu Pomniejsz tekst Powiększ tekst Wersja do druku
Aktualności - główny zbiór
Pliki do pobrania:
Jak udoskonalić budżet partycypacyjny? (15 listopada 2018)
Rozpoczął się kolejny etap konsultacji społecznych dotyczący zasad nowej edycji budżetu partycypacyjnego. Nad propozycjami zmian mieszkańcy mogą pracować w trakcie warsztatów oraz na spotkaniach. Swoje uwagi można również zgłaszać w punktach konsultacyjnych. Konsultacje trwają do 20 listopada br.

Stolica rozwija się dzięki aktywnym mieszkańcom, którzy ożywiają i integrują lokalne społeczności. Efekty pomysłów warszawiaków widać w całym mieście. Dzięki budżetowi partycypacyjnemu mieszkańcy decydują o części budżetu stolicy. Zgłaszają pomysły, dyskutują o nich, a w głosowaniu wybierają te, które zostaną zrealizowane. Budżet partycypacyjny wpisał się w codzienność Warszawy. Co roku ponad 100 tysięcy osób głosuje na pomysły, które potem pojawiają się w przestrzeni miasta. Do tej pory odbyło się pięć edycji budżetu partycypacyjnego. Każda z nich podlegała ocenie.

Aktualnie przygotowywane są zasady nowej edycji budżetu partycypacyjnego. Zebrane w trakcie konsultacji uwagi pozwolą ulepszyć proces, aby jeszcze bardziej odpowiadał na potrzeby mieszkańców. Po zakończeniu konsultacji zgłoszone uwagi zostaną przeanalizowane oraz uwzględnione w dokumentach, zaś propozycja uchwały przekazana Radzie m.st. Warszawy.

- Partycypacyjny mechanizm trzeba udoskonalać. Dlatego też, aby jak najlepiej przygotować nową procedurę, w oparciu o opinie mieszkańców i dotychczasowe doświadczenie zdecydowaliśmy się przeprowadzić konsultacje społeczne. Przed nami duże wyzwanie związane z dostosowaniem przyszłego budżetu partycypacyjnego do wymogów nowych przepisów – mówi Marcin Wojdat, Sekretarz m.st. Warszawy, Przewodniczący Rady ds. budżetu partycypacyjnego i dodaje - Zapraszamy do dyskusji na spotkaniach oraz do przesyłania opinii i uwag mailem. Zachęcamy też do wspólnej pracy nad definicją ogólnodostępności projektów, która będzie obowiązywać w całym mieście.

Wnioski z konsultacji, które zostały przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia br. zostały uwzględnione w trakcie dalszych prac nad nową edycją. Raport znajduje się tutaj. Od czerwca br. pracownicy merytoryczni Centrum Komunikacji Społecznej, koordynatorzy ds. budżetu partycypacyjnego oraz członkowie Rady ds. budżetu partycypacyjnego pracowali nad doprecyzowaniem założeń nowej edycji.

Zachęcamy do zapoznania się z dokumentami, które opisują propozycję przebiegu kolejnej edycji:
-projektem uchwały,
-projektem regulaminu,
-uproszczonym opisem przebiegu nowej edycji
-uzasadnieniami wprowadzania poszczególnych zmian.

Przypominamy również, że w tym roku zaczęła obowiązywać Ustawa z dnia 11 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu zwiększenia udziału obywateli w procesie wybierania, funkcjonowania i kontrolowania niektórych organów publicznych określająca wymogi, które powinien spełniać budżet partycypacyjny. Przebieg kolejnej edycji powinien być dostosowany do wymagań opisanych w ww. ustawie.

JAK MOŻNA WZIĄĆ UDZIAŁ W KONSULTACJACH?
Przyjdź na spotkanie:
• 5 listopada (poniedziałek) o godzinie 18:00 w Urzędzie Dzielnicy Żoliborz
• 19 listopada (poniedziałek) o godzinie 18:00 w Urzędzie Dzielnicy Ursynów

Weź udział w warsztacie o definicji ogólnodostępności: 14 listopada (środa) o godzinie 18:00. Zapisy: , tel. 22 443 34 71
Odwiedź punkt konsultacyjny:
• 6 listopada (wtorek) godz. 17:00-19:00 MAL „Dwa Jelonki”, ul. Powstańców Śląskich 44
• 7 listopada (środa) godz. 17:00-19:00, Białołęcki Ośrodek Kultury, ul. Głębocka 66
• 8 listopada (czwartek) godz. 17:00-19:00, Biblioteka Publiczna, ul. J. Meissnera 5
• 13 listopada (wtorek) godz. 17:00-19:00, Miejsce Aktywności Lokalnej, ul. Grójecka 109
• 17 listopada (sobota) godz. 11:00-14:00, Służewski Dom Kultury, ul. J. S. Bacha 15
• 20 listopada (wtorek) godz. 14:00-18:00, Centrum Aktywności Międzypokoleniowej „Nowolipie”, ul. Nowolipie 25 B

Urząd Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy
00-983 Warszawa, ul. Kondratowicza 20

Urząd m.st. Warszawy
Biuletyn Informacji Publicznej
informacja: +48 22 44 38 727
fax: +48 22 675 22 43
e-mail: urzad@targowek.waw.plLokalizacja Urzędu
Urządumów się na wizytę w Urzędzie
eUrządelektroniczna skrzynka podawcza
eFirma
Załatw sprawę w urzędzieprocedury i formularze
Znajdź mieszkanie do zamianykupno, sprzedaż, zamiana mieszkania

Fundusze Europejskie Forum Przedsiębiorców na Targówku    park rzezby Społeczna Rada Kombatancka  Dzielnicowa Komisja <br />
      Dialogu Społecznego

system powiadomień    epuap    Karta Dużej Rodziny




 


Serwis www.targowek.waw.pl korzysta z plików cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania - przeczytaj naszą Politykę Prywatności. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. 
[RODO] Klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych „RODO”), informujemy o zasadach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz o przysługujących Pani/Panu prawach z tym związanych [dowiedz się więcej...]